2010. december 15., szerda

Nem vagyunk egyformák

Három évig készült a Romkertes könyv. Fél évbe telt, amíg megkaptam a kiadáshoz szükséges pénz. Két perc alatt bepaliztak. A Turisztikai Kft. vezetője profi kiadást, terjesztést és a nyereség visszaforgatását igérve lenyúlta a könyvre kiutalt 2.750.000 Ft-ot. Ettől kezdve ő úgy érezte, hogy befejezte a kiadással kapcsolatos tevékenységét és már csak arra kell koncentrálnia, hogy mindenkivel elhitesse,  a könyv kiadhatatlan, én pedig alkalmatlan vagyok bármilyen grafikai munkára. Kemény küzdelem kezdődött. Én ki akartam adni a könyvet, ő nem. Öt hónap után, minden követ megmozgatva sikerült szerződést kicsikarni belőle. Négy szerződést utasítottam vissza. Volt bennük fenyegetés, utasítgatás, a teljes anyag kizárólagos tulajdonának megszerzése a kft részére, átdolgozás, ahogy nekik tetszik, szerzői jogok teljes körű átruházása stb., természetesen ingyen, hiszen nekik ilyesmire nincsen pénzük. Nem hagytam magam, a hölgy sem. Gátlástalanul hazudozott, mindenki előtt megpróbált lejáratni, ott alázott meg, ahol csak tudott, egy dologban tévedett csak, a könyv nagyon jó és akik a pénzt adták rá, elvárták, hogy meg is jelenjen. Végül az ötödik szerződést már alá lehetett írni. 150.000 Ft nettot kaptam a munkámért és elestem az eladás utáni nyereségtől.
Ami ezután következett döbbentet meg igazán. A kft vezetője közölte, hogy továbbra is igény tart gyümölcsöző együttműködésünkre és nem hinné, hogy bármilyen ellentét kialakulhatott volna köztünk az elmúlt időszakban. Tulajdonképpen igaza van. Kőkemény kapitalizmusban élünk és ő csak fenn akar maradni.

1 megjegyzés:

muttertájgör írta...

na ja kinek gyümölcsöző?

amikor az M1 autópálya beszakadt az árvíz miatt és a mi cégünk fizette a helyrehozatalat, én is azt mondtam:
májusi eső aranyat ér
kérdés az,hogy kinek?